چتبات هوش مصنوعی در سازمان تنظیم وزارت ارتباطات فعال شد تا کاربران بتوانند بهصورت آنلاین سوالات خود درباره خدمات ارتباطی مثل تلفن و اینترنت را مطرح کرده و پاسخ را سریع دریافت کنند.
مدیرکل دفتر معماری سازمانی و هوشمندسازی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مهدی مظفری از راهاندازی چتبات هوش مصنوعی در پورتال این سازمان با هدف تسهیل دسترسی مخاطبان به پایگاه اینترنتی این سازمان خبر داد.در سطح جهانی نیز استفاده از چتباتها در خدمات عمومی و دولت الکترونیک طی سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته است.
کشورهایی مانند انگلستان از طریق پایگاه Gov.uk، استونی بهعنوان یکی از پیشگامان دولت دیجیتال، و هند با پلتفرم Umang، چتباتهایی را برای تسهیل دسترسی شهروندان به اطلاعات و خدمات راهاندازی کردهاند. این ابزارها عمدتاً با هدف پاسخگویی سریع و ۲۴ ساعته به پرسشهای متداول و افزایش شفافیت و رضایت کاربران توسعه یافتهاند.
تجربههای بینالمللی نشان میدهد چتباتها به بخشی از زیرساخت دولتهای دیجیتال تبدیل شدهاند.چتبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بهرهگیری از الگوریتمها و مدلهای پیشرفته هوش مصنوعی طراحی و پیادهسازی شده است. کاربران میتوانند با مراجعه به صفحه اصلی پایگاه اینترنتی این سازمان و انتخاب گزینه «چتبات»، پرسشهای خود را درباره نحوه ارائه خدمات بهصورت آنلاین مطرح کرده و پاسخ موردنظر را سریعا دریافت کنند.
/فارس

